Viser innlegg med etiketten Websters. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Websters. Vis alle innlegg

tirsdag 8. februar 2011

Bryllupskort i vårfarger


Dette kortet jeg har laget litt sånn innimellom alt annet. Tok litt tid å finne ut hva jeg egentlig ville ha ut av det. Nydelig ark fra Websters i vårlige farger og jeg fant ut at bryllupskort var tingen. Har rufset alle panelene og brukt en metallisk blonde bak silkebåndet. En ring av perler, roser og knopper og en hjertecharm fra Kort og Godt.











Denne delen av arket synes jeg var litt artig så jeg ville ha med froskene. Husker ikke hvor stempelteksten er fra i øyeblikket men swirlene er fra Stempelglede i alle fall.
















Også denne delen av arket var flott, synes blåklokkene var vakre rett og slett. Så skrivepanelet ble enkelt så arket kommer til sin rett.















Her er begge innsidene sammen.










Og baksiden med mitt personlige stempel.

onsdag 1. september 2010

Et fargerikt kort

Hos Anonyme Scrappere har de en utfordring hvor man skal inspireres av et bilde. Jeg tok utgangspunkt i den hvite bakgrunnen og de sterke fargene i den stripete delen av sofaen. Her har jeg brukt en hvit bazzill orange peel til base både for kortet og som paneler. Mønsterarkene er baksider fra Webstersark, hovedpanelene er sydd og mønsterarkene er rufset. Teksten er fra Storyteller, de små stemplene på siden er fra Crafty Secrets. Blomstene og blingen er Prima.









På innsiden er det samme ark, samme stempler fra CS og mer bling fra Prima. Siden det er såpass fargesterkt og tydelig trykk på arket har jeg valgt å holde pynten helt enkel.

tirsdag 3. august 2010

Extracute # 11 "grønt lys"


That's Just So Cute har en utfordring gående nå, Extracute #11 "Grønt Lys" hvor grønt skal være hovedfargen og veldig tydelig og jeg melder på dette kortet. Jeg har valgt et ark fra Websters med mye grønt, både i blader og blomsten ved fugleburet, synes Websters har så mange lekre ark at jeg har vanskelig for å skjære i dem, men her måtte jeg bare. I tillegg til arket har jeg brukt et gullbånd fra Panduro og et gullglitrende hjerte fra samme sted. Rosen er fra Kort og Godt og er grønn, rosebladene bak er laget med en MS punch. Lysegrønne perler fra Kort og Godt i alle hjørner. Teksten på scrollen er fra et av mine nye stempler fra Kreativ Hobby som mannen hentet for meg i dag. (Kjekt at han reiser land og strand rundt altså hehe), scrollen er svertet med Cats Eye Toffee og Creamy Brown. Arket er pusset hele veien rundt.


Venstre innside har fått et akvarellark hvor jeg har stemplet med et annet nytt stempel fra Kreativ Hobby. Dette er et av de nyeste de har, nettopp kommet inn og jeg falt pladask! Har lett såååå lenge etter akkurat det riktige innsidestempelet og dette kommer jeg til å bruke mye! Swirlebiten er malt med Distress Shabby Shutters. Teksten er fra Stempelglede.











Skrivesiden har fått samme hjørnestempel og malt i swirledelen. Begge akvarellpanelene er svertet.

















Baksiden har mer av det lekre arket fra forsiden. Igjen grønne blomster og de måtte få komme frem. Kan jo ikke kaste så fine rester... ;-)

Dette personlige stempelet er et av mine yndlinger!












I tillegg har jeg pyntet litt på denne kassen. Kjøpte den på Panduro for jeg var lei av å ha kortene mine i skoeske. Denne kan jo faktisk stå fremme! Denne er jo ikke med hos That's Just So Cute, men jeg håper de tilgir at denne ligger i samme innlegg.

På den venstre siden har jeg laget en lapp med Spellbinders, husker ikke hvem som har bokstavene men jeg synes de var fine. Blomster er fra Prima og Kort og Godt. Perlene er Prima og båndet fra Panduro.






På den høyre siden er det mer blomster og perler og perlebånd fra Panduro.

onsdag 9. juni 2010

KOM oppgave 8

Da er avstemmingen over og jeg kan endelig puste litt lettere. For for en spennende runde dette ble! Lå lenge godt an, før Marianne kom sterkt på slutten altså. Men snakk om flaks, det ble mitt kort som vant. Jeg er målløs og stum av overraskelse og glede. Tusen tusen takk til alle som har stemt på mitt kort. *klemmer til alle*

Oppgaven var å bruke knapper og glansbilder. Altså, jeg har knapt tatt i et glansbilde siden barndommen men jeg dro nå ut og handlet. Falt for det arket her med duse feer og sommerfugler. I tillegg er det ark fra Websters, jeg har sydd rundt det. Klokken er rub ons fra en blog candy jeg vant, perlebrad, sheerbånd og hjerte fra Panduro. Blomster fra Kort og godt og perleswirl fra Prima.

Egentlig var det dette kortet jeg skulle sende inn men jeg klarte å levere det på Brynem i all hast etter å ha tatt bilde og ser etterpå at jeg ikke ble fornøyd med kvaliteten på bildet i det hele tatt. Det er ikke egentlig så lyst. Her er det også Websters ark men ingen søm. Herlig glansbilde igjen, rub ons, en bit av en bokside, stempeltrykk fra en ny plate fra stempelglede. Knapper fra Snella og Petronella, de er jo sååå kule at da jeg fant de på Brynem så måtte jeg bare ha dem! Blomster fra Kort og Godt, perlebånd fra Panduro, samme sheerbånd som på kortet over. Pompombånd fra Scrappiness.

Det er ikke godt å si hvordan det hadde gått med dette kortet, kanskje var det sjebnen som gjorde at jeg laget et nytt, kanskje var det tilfeldigheter. Uansett er jeg utrolig glad for at så mange liker det jeg lager! Takk igjen alle sammen!

søndag 30. mai 2010

Utfordringskort og dåpskort

Marianne ga meg en utfordring for litt siden, helt uten tidsfrist heldigvis, men allikevel veldig vanskelig. JEG skulle scrappe i Clean og Simple stil... Er jo ikke der i det heeeeele tatt, men jeg har gjort et forsøk her. Jeg har brukt en base av creme bazzill og baksiden av et ark fra Kaiser Craft. Gyngehesten er klippet ut av et Webstersark , de blå panelene er sydd, hesten montert på 3d puter. Tekst fra Stempelglede og perler fra Kort og Godt. Så hva sier du Marianne? Er dette godkjent?

Jeg tenkte jeg skulle høre med Brynem om de vil ha det inne for salg i alle fall. Synes det ble et riktig så søtt guttekort jeg.

Og så må jeg utfordre noen... Grethe lager noen utrolig fantastiske kort, helt i min stil så hun må få denne utfordringen tenker jeg. Jeg vil se et bryllupskort med blått. :) Tar du den? Ingen tidsfrist til deg heller altså.



Dette kortet tenkte jeg også å høre om de liker. Her er det igjen creme bazzill, ark fra Maja Design. Stempeltrykk fra North Star Stamps som jeg bare har fargelagt huden på og sløyfen, har svertet med 3 cats eyes som vanlig. Tekst fra Kreativ Hobby, blonde fra Brynem, blomster og charms fra Kort og Godt.

søndag 25. april 2010

Siste fra maraton for nå

Dette kortet er blitt til dag, oppgaven var å leke seg med glimmermist, gesso eller annet. Rett og slett kline og kose seg. Her er det gesso, cracke paint, glimmermist og stickles. Skulle bli nok klin det? ;-) Ellers er det nydelig ark fra Websters. Forsiden har fått en ramme av brun bazzill og basen er creme bazzill. Den store blomsten er vel en hydrangea eller noe, den var hvit men jeg sprayet den med glimmermist walnut gold. De brune rosene er egentlig hvite, farget i kaffe. Lukter deilig forresten. Har på pompombånd, blonde, nøkkel fra K&Company og hyssing.







Her er innsidene. Mer ark fra Websters, stempler fra stempelglede og prima. Mer gesso og crackle paint for å ta igjen forsiden.

Status for maratonet ble da 7 av 18 oppgaver. En skulle sendes på mail så den får jeg ikke vise frem enda. Jeg er storfornøyd med hva jeg har fått til jeg. Vanligvis kanskje jeg lager ett kort på en helg og nå har jeg fått 7, og mange av de er jeg blitt veldig fornøyd med. Jeg håper det blir flere slike helger og at jeg har masse ledig tid da.

Måtte jo ha en pause i går for å følge datteren min på dansekonkurranse i går. Hun startet å danse hip hop for snaut halvannet år siden og nå var det skolekonkurranse. I fjor deltok hun og det gikk sånn middels. I år var hun flyttet over til øvet klasse jenter 10 - 12 år, og jaggu gikk ikke jenta hen og vant! Da var både hun og jeg stolte gitt. Artig når hun har jobbet så hardt for å bli dyktig at det gir resultater.

mandag 12. april 2010

Easelkort til Ett Trykks aprilutfordring


Hos Ett Trykk har de en aprilutfordring som går på å lage prosjekter i grønt og beige med vennskap i fokus. Og hva er mer passende å gi en god venn enn et kort med f eks de nydelige arkene til Websters? Jeg har brukt omtrent hele arket her, både til paneler og klippet ut lekre detaljer. Alle kanter er svertet med Cats Eye creamy brown og dark moss, dark moss er også brukt på "min venn" stempelet fra Stempelglede. I tillegg er det bl a beige blonde som jeg har kjøpt som metervare på Brynem, pompombånd fra Scrappiness, roseknopper fra Kort og Godt og Papirloftet. Kamèen er fra Panduro.



Litt flere vinkler av kortet




















Og innsiden. Igjen er det detaljer fra det lekre arket og alle kanter er svertet som på forsiden.
Related Posts with Thumbnails